marți, 13 aprilie 2010

Brüsszel utcái...

...lett volna találóbb cím is, de a fotóötletet Zsigától vettem(lásd itt: http://zsigmondbathori.blogspot.com/2009/10/hipshot-streets-of-athens.html) a címet nem volt képem ellopni. Kicsit keresgéltem és aki keres naná, hogy talál alapon elég régi de kedves képekre bukkantam, enyhe vágáson átesve(mármint a képek) úgy érzem van mutatni való hipshot fotóm. Ezek a fotók ezelőtt két évvel készültek, annyi előnyöm volt a csípőből fotózásnál, hogy egy fuji S9600 géppel lőttem, aminek hajtható a képernyője, úgyhogy valamennyire tudtam ellenőrizni a műveletet...A Grand Place, ahol aztán tényleg van látnivaló...



Ázsiai túristák a Nagy Téren római ötöst mutogatnak egymásnak-nem értem!




Ilyesmi ott is létezik, de lehet, hogy az illető sem a flamand sem a vallon nyelvet nem beszéli...

Aki nem tudná ez bérelhető bicikli! Hiába kerültünk az EU-ba, nekünk az idén ilyen nem lesz!


Fűre lépni tilos, de feküdni szabad.


Aztán a szerelmes párok randi eredménye...egy jó fagyizás...

Szinte az összes utcazenésszel tudtam beszélni, ez érdekes, mert nem tudok franciául...hm...


Prűd szobrok...

...és Brüsszel egyik jelképe a Manneken Pis egy utcasarkon kerítés mögűl végzi dolgát a világra. Aki a googleben keresgél, találhat érdekes történeteket, mondákat erről a kisgyerekről, én ott érdeklődtem és viszonylag bíztos forrásból tudom--a gyerek tényleg gazdag szülők gyereke, tényleg háborúban veszett el és három nap múlva mikor rátaláltak éhesen, ruhák nélkül éppen így végezte a dolgát. A lényege, hogy éhesen, ruha nélkül, a háború közepén semmi nem zavarta, csak végezte a dolgát!

Tulajdonképpen éjszaka kezdődik az élet, mindenki az utcán van, olyanról is hallottam, aki kérte a munkahelyén, hogy a munkaprogramja 11 órától 19 óráig tartson, mert ő 21 órától hajnali négyig járja a szórakozóhelyeket!

Un comentariu: